Ahoj,
802.cz už změnil strategii a má Register každých 600s. Tedy je už nutné mít "KEEP ALIVE" zapnuté. Default v SIPURA / LINKSYS krabičkách je 15s.
Na Magii se kdysi dělala úprava, která dočasně shodila conntrack ze 180 na 10s (což je pod keepalive hodnotou), čekala na nahození NATu, načtení exportu z ISka a teprve po stabilizaci sítě vrátila conntrack na 180s.
Když to zafungovalo správně, tak to "vyléčilo" špatné záznamy všeho co se během restartu Maggie nakumulovalo, a tím to zprovoznilo Sipury bez nutnosti rekonfigurace či změny lokálního portu.
Netuším, zda tam tohle udělátko stále je, ani zda se zařazením nějakých těch "superchytrých" HW zařízení tohle nějak neobešlo, ale osobně jsem se zůčastnil testů zmíněného nějaký rok/dva nazpátek.
Pokud čerpáš informace z Telefonujeme.cz, tak tam jsem registrován pod stejným nickem jako tady, a spoustu zkušeností se správou NATu a CONNTRACK pochází ode mě a ze zkušeností na Magii.
A pokud se týká VoIP, používám ho roky a nějaké zásadní či nové problémy v posledních měsících řekněme nepociťuji. Může se to tedy týkat problémů nebo přetížení Tvého připojení.
Navíc, "problémy" jsou velmi široký pojem, když nenapíšeš nic bližšího tak Ti těžko někdo pomůže.
802.cz už změnil strategii a má Register každých 600s. Tedy je už nutné mít "KEEP ALIVE" zapnuté. Default v SIPURA / LINKSYS krabičkách je 15s.
Na Magii se kdysi dělala úprava, která dočasně shodila conntrack ze 180 na 10s (což je pod keepalive hodnotou), čekala na nahození NATu, načtení exportu z ISka a teprve po stabilizaci sítě vrátila conntrack na 180s.
Když to zafungovalo správně, tak to "vyléčilo" špatné záznamy všeho co se během restartu Maggie nakumulovalo, a tím to zprovoznilo Sipury bez nutnosti rekonfigurace či změny lokálního portu.
Netuším, zda tam tohle udělátko stále je, ani zda se zařazením nějakých těch "superchytrých" HW zařízení tohle nějak neobešlo, ale osobně jsem se zůčastnil testů zmíněného nějaký rok/dva nazpátek.
Pokud čerpáš informace z Telefonujeme.cz, tak tam jsem registrován pod stejným nickem jako tady, a spoustu zkušeností se správou NATu a CONNTRACK pochází ode mě a ze zkušeností na Magii.
A pokud se týká VoIP, používám ho roky a nějaké zásadní či nové problémy v posledních měsících řekněme nepociťuji. Může se to tedy týkat problémů nebo přetížení Tvého připojení.
Navíc, "problémy" jsou velmi široký pojem, když nenapíšeš nic bližšího tak Ti těžko někdo pomůže.