Main Menu

síťaři, prosím o pomoc

Založil hafca, Prosinec 07, 2008, 05:50:52 ODPOLEDNE

« předchozí - další »

hafca

Zdravím,
nevím kam to napsat a tady to snad vadit nebude.
Mám v PC (XP professional) desku, která má už v základu dvě síťové karty. Do první je připojený OvisLink, přes který jede připojení na internet. Z druhého vývodu OvisLinku je napojený notebook (Vista Basic), který je rovněž na internetu. Až sem to funguje bez problému. Teď jsem koupil tiskárnu s možností připojení i na síť. Připojil jsem jí do druhé síťovky a pokouším se to rozchodit. Když nastavím na druhé síťovce IP adresu v posledním trojčíslí jinou než na tiskárně a ostaní nechám stejně s tiskárnou, pak to i tiskne. Jenže po restartu windows se nedostanu na internet. Trvá to třeba 10 minut a pak to najednou jde. Z notebooku se na tiskárnu nedostanu vůbec. Firevall je vypnutý a sdílení povolené.
Je to vůbec reálné, mít dvě různé brány, dvě různé masky a chtít aby to chodilo? Jsem v sítích dost začátečník, tak nebijte za ty možná naivní dotazy. :-[
Dík všem za rady

Hangman

Mno já jsem toto zatím neřešil - používám router a síťovou tiskárnu mám připojenou na router.
Neříkej, že to nejde, ale že to neumíš :-)

Hangman is immortal!!! 

skudlik

Na te sitovce co nevede do netu urcite nevyplnovat zadnou branu :-)
- brana rika to, kam posilat pakety na adresy, ktere nejsou primo na sitovkach
- cili existence dvou bran pocitac v tomhle pripade zmate .. snazi se odesilat veci do netu na tu spatnou (u windows dost nevypocitatelne chovani).
- ostatni nastaveni (IP, maska) samozrejme nechat .. problemova je jen brana - ta tam nema co delat.

Jinac pohodlnejsi reseni je poridit router (nejlevnejsi dnes kolem 500), ktery oddeli domaci sit od "nebezpecneho" prostredi klfree, umozni pripojit po wifi notas, bezproblemovy pristup mezi pripojenymi zarizenimi bez rizika, ze se v tom bude hrabat nekdo zvenci ....

Treba neco jako:
http://www.i4wifi.cz/Default.asp?cls=stoitem&stiid=403

hafca