Main Menu

Call of Duty 2

Založil Anonymous, Květen 26, 2005, 09:12:41 DOPOLEDNE

« předchozí - další »

Anonymous

Call of Duty 2


Čtenost:
Nejúspěšnější akční hra roku 2003 dostane tento rok nového sourozence s pořadovým číslem 2. Pokud jste zvědaví, jaká vylepšení si právě pro Vás autoři chystají, měli byste neprodleně začít číst tento článek...

Dost často se stává, že pokud nějaké dílko průmyslové zábavy (ať už film nebo hra) mocně zasáhne zhýčkaná srdce uživatelů, dostanou tvůrci a vydavatelé nápad udělat pokračování. Na můj vkus však možná až příliš často vede tato snaha k degradaci původně skvělé myšlenky, jelikož touha ,,vylovit další kapříky" znamená často ,,opakovat již vyzkoušené až do samého omrzení". Jak se však zdá, chlapíci (a ženy :o) z Infinity Ward nehodlají něco takového dopustit, a jejich novinku v podobě Call of Duty 2 hodlají vyšperkovat k co největšímu lesku. A jak víme, snaha překonat první díl a překročit tak svůj stín se cení. Pojďme se spolu podívat na detaily.




Jistě jste zaznamenali, že díky výstavě E3 je k dispozici více informací, než bylo doposud uveřejněno. My obyčejné hráčské duše, lačnící po sebemenších detailech, jsme si však posledních pár dnů mohli zpestřit alespoň vizuální pastvou. Když nebudeme počítat těch několik screenshotů, nejvíc asi o hře samotné vypovědělo video. Mně osobně přišlo jako velmi kvalitní, jelikož skvělá režie společně s novou grafikou a ozvučením působila málem jako trailer k novému akčnímu filmu... Pokud jste náhodou ještě neviděli ani jeden obrázek a teď se ptáte, proč jsem začal právě grafikou, důvody jsou nejspíše tyto. Grafika je to první, co vnímáte, a tentokrát se chtěli v Infinity Ward vytáhnout. Nečekejte však opět ,,k nepoznání vylepšený Quake III engine", autoři přicházejí na scénu se zcela novým, vlastním enginem. Netvrdí o něm sice, že hráče donutí ke stejnému úžasu jako pohled na HL2 nebo Doom 3, ovšem podívaná to bude přímo spektakulární. Na scénu totiž přichází celá plejáda efektů DX9, které umožní zobrazení například parádních odlesků, věrného stínování nebo částicových efektů. Ty najdou uplatnění například při písečných bouřích, nebo hlavně u kouřových granátů. Ale o těch si povíme až za malý moment.




Další plus k audiovizuálnímu zpracování si autoři jistě připíší za zvukovou stránku hry. Po konzultaci s veterány bojů se totiž rozhodli udělat hru ještě více ozvučenou. Nepůjde ale o nedůležité zvuky na pozadí, jako spíše o komunikaci AI postav. Z jindy němých postav se tentokráte stanou ukecaní týpkové, kteří nebudou šetřit cennými radami. Pokud totiž zpozorují nepřítele, budou vám jej hlásit – a to včetně pozice a počtu. Tato vychytávka se bude hodit zejména při větších chaotických potyčkách, kde vám tato rada bude moci zachránit život nebo alespoň zdraví... Celkově bude kolem stovky mluvčích dabovat na dvacet tisíc dialogů, takže si pravděpodobně vyslechneme slušnou zásobu nadávek :o))




Autoři však ve vylepšování svého nového produktu jdou ještě mnohem dále. Asi nejvýraznější změnou oproti prvnímu dílu společně s datadiskem – a zde mluvíme o singleplayerové kampani – je menší lineárnost misí a vylepšená AI. Co to v reálu může znamenat? Pokusím se nejprve popsat onu linearitu... Jistě víte, že jednička se dala dohrát během jednoho večera (já to i přes bolest hlavy zvládnul! :o) a byla charakterizována ,,cestou po přímce". Ke každému úkolu vedla jediná cesta a i když díky tomu mohla být hra lépe naskriptována, nakonec to tak ,,echt zupa" nebylo. Tentokrát ale bude mít každá mise něco jako příběh, což znamená, že budete mít několik úkolů a v jakém pořadí je splníte, bude více méně na vás. Už jen tento fakt by mohl zaručit slušnou znovu-hratelnost. Ovšem výsledek by mohl být ještě lepší – mapy sice budou opět omezeny, ale jejich rozloha bude větší a nadto si budete moci vybrat, jakým směrem napřete své úsilí ve splnění povinností. Dle autorů vede ke každému úkolu jedna hlavní cesta spolu s několika postranními. Jak lze již čekat, hlavní cesta bude skýtat mnohá nebezpečí jako třeba kulometná postavení, což se ale bude dát eliminovat některou z postranních uliček...




Tento zásah do lineárního systému si vynutil jisté úpravy taktéž u umělé inteligence. V prvé řadě se nebude na scéně objevovat až pro vašem vkročení do checkpointu, ale bude přítomna už od startu mise (= bohužel i větší HW náročnost). Není zcela jisté, jestli budou nepřátelští vojáci třeba hlídkovat, ale rozhodně na vás nebudou útočit dřív, než by to bylo logické. Spouštědlem k jejich akci bude to, pokud vás jeden z nich uvidí. Jeho kamarádi ve zbrani se budou postupně přidávat a díky jejich inteligenci vás mohou začít obkličovat. Krytí a přískoky jsou samozřejmě na denním pořádku. V těchto chvílích se bude kromě rad od vašich spolubojovníků hodit taktéž již zmiňovaný kouřový granát. Ten totiž dokáže vytvořit kouřovou clonu, která by měla v pohodě skrýt přesun vaší jednotky. Nepočítejte taktéž s tím, že by se dala nějaká mise projít v úplném klídku pomocí postranních cest – vždy zde bude nějaký odpor.




Hra bude obsahovat jako posledně tři (americká, britská a ruská) kampaně, v nichž budete moci hrát za čtyři charaktery. Nově zde však bude možnost hrát kampaně simultánně, a usnadnit si tak hru. Pokud v jedné kampani zakysnete, budete si moci další level otevřít tak, že dohrajete jinou misi v jiné kampani. Kampaně lze totiž hrát za sebou, všechny naráz, nebo také chronologicky plnit úkoly tak, jak se odehráli současně v operacích Torch, Husky a Overlord. Kromě Evropy se tedy logicky podíváme i do prohřátých písečných dun a měst Afriky, kde si zaválčíme proti Rommelovu Afrikakorpsu... Trochu mě mrzí, že si opět nebudeme moci navléknout německou uniformu a okusit válku z druhé strany barikády, ovšem hra mi to nejspíš vynahradí trochu jinak. Lze totiž očekávat nevšední historické mise.
Velmi mě totiž zaujala první mise za Američany. Ačkoliv vylodění na Omaze s dlouhými plážemi pokrytými kulometnou palbou je notorický známým obrazem, tentokrát se dočkáme jiných úkolů. Jako člen malé výsadkové skupiny totiž budete muset zlikvidovat dělostřeleckou baterii pokrývající několik kilometrů pláží. Problém je, že tato baterie je od moře přístupná pouze skrz několik desítek metrů vysoký strmý sráz... Tato mise je založená na pravdivých reáliích, kdy Američané vsadili na nečekaný útok a na tomto místě přistihli obranu relativně nepřipravenou. Po dobytí srázu na ně však čekalo překvapení...




Nemohu si pomoct, ale i tato trocha informací ve mně vyvolává docela příjemný pocit. Nejsem sice ochoten si nasadit růžové brýle a s křečovitým úsměvem na tváři vběhnout do davů vyhlašujíce nového krále akčních her, ovšem stojí mi minimálně za to, abych Bojlera začal přesvědčovat o přidělení recenze ;o)

fotky ze hry naleznete na stránce www.gamezone.cz
:arrow:  :arrow:  :arrow:  :arrow:  :arrow:  :arrow:  :D