Změna portfolia služeb a Finančního řádu Sdružení

Založil K5, Červenec 24, 2004, 10:14:38 DOPOLEDNE

« předchozí - další »

K5

Musím se vrátit k tématu

Zde jsou zákony, kterými se Sdružení musí řídit. Podstatné je, že když se Sdružení stane plátcem DPH, tak za všech okolností bude o 19% chudší, protože nemá nárok na vrácení DPH. Proto je lepší nestát se plátcem DPH a tomu se lze vyhnout jedině tak, že součet zdanitelných příjmů nepřekročí 1 000 000 Kč za 12 měsíců. Proto bychom měli "vytvořit" malý danitelný příjem, třebas právě za "veřejnou IP adresu" a "konektivitu" (viz první příspěvek v tomto threadu)



zákon 586/92 Sb. o daních z příjmů - v platném znění k 31.12.2003
§ 18  Předmět daně

(3)  U poplatníků, kteří nejsou založeni nebo zřízeni za účelem podnikání,
/17/ jsou předmětem daně vždy příjmy z reklam s výjimkou ustanovení § 19 odst.
1  písm. ze), z členských příspěvků a příjmy z nájemného s výjimkou uvedenou v
odstavci 4 písm. d).

(4) U poplatníků uvedených v odstavci 3 nejsou předmětem daně příjmy
a) z činností vyplývajících z jejich poslání za podmínky, že náklady (výdaje)
   vynaložené  podle tohoto zákona v souvislosti s prováděním těchto činností
   jsou   vyšší;  činnosti,  které  jsou  posláním  těchto  poplatníků,  jsou
   stanoveny  zvláštními  předpisy,  /17a/ statutem, stanovami, zřizovacími a
   zakladatelskými listinami,
b) z  dotací a jiných forem státní podpory a podpory z rozpočtů obcí a krajů,
   jsou-li poskytnuty podle zvláštního předpisu, /17b/
c) z úroků z vkladů na běžném účtu,
d) z   úplatných   převodů   a   úplatného   užívání  státního  majetku  mezi
   organizačními  složkami státu a státními organizacemi /30b/ a z pronájmů a
   prodeje  státního  majetku,  které jsou podle zvláštního právního předpisu
   /17b/ příjmem státního rozpočtu.

(6)  U  poplatníků  uvedených  v  odstavci 3 se splnění podmínky uvedené v
odstavci 4 písm. a) posuzuje za celé zdaňovací období podle jednotlivých druhů
činností.  Pokud  jednotlivá činnost v rámci téhož druhu činností je prováděna
jak za ceny, kdy dosažené příjmy jsou nižší nebo rovny než související náklady
(výdaje)  vynaložené na jejich dosažení, zajištění a udržení, tak za ceny, kdy
dosažené  příjmy  jsou  vyšší  než  související náklady (výdaje) vynaložené na
jejich  dosažení, zajištění a udržení, jsou předmětem daně pouze příjmy z těch
jednotlivých  činností,  které  jsou  vykonávány za ceny, kdy příjmy převyšují
související výdaje.

   (7)  Poplatníci uvedení v odstavci 3 jsou povinni vést účetnictví tak, aby
nejpozději  ke  dni  účetní  závěrky  byly  vedeny odděleně příjmy, které jsou
předmětem  daně,  od  příjmů,  které předmětem daně nejsou nebo předmětem daně
jsou,  ale  jsou od daně osvobozeny. Obdobně to platí i pro vykazování nákladů
(výdajů).  Pokud  tato  povinnost  nebude  splněna  nebo  nemůže  být  splněna
organizačními  složkami  státu  /30b/,  obcemi u jednorázových příjmů, které v
souladu  se zvláštními předpisy /17b/ jsou součástí rozpočtových příjmů, učiní
se tak mimoúčetně v daňovém přiznání.

   (8)  Za  poplatníky  podle odstavce 3 se považují zejména zájmová sdružení
právnických  osob, pokud mají tato sdružení právní subjektivitu /17c/ a nejsou
zřízena  za  účelem  výdělečné  činnosti,  občanská sdružení včetně odborových
organizací,   politické  strany  a  politická  hnutí,  registrované  církve  a
náboženské  společnosti,  nadace, nadační fondy, obecně prospěšné společnosti,
veřejné  vysoké  školy,  obce,  organizační  složky  státu, /30b/ vyšší územní
samosprávné  celky,  /17d/  příspěvkové organizace, státní fondy a subjekty, o
nichž  tak  stanoví  zvláštní zákon. Za tyto poplatníky se nepovažují obchodní
společnosti  a  družstva,  i  když  nebyly založeny za účelem podnikání. Tímto
nejsou dotčena ustanovení zvláštních právních předpisů. /17n/

§ 19   Osvobození od daně

   (1) Od daně jsou osvobozeny
a) členské  příspěvky podle stanov, statutu, zřizovacích nebo zakladatelských
   listin, přijaté zájmovými sdruženími právnických osob, profesními komorami
   s  nepovinným  členstvím,  /18a/  občanskými  sdruženími včetně odborových
   organizací, politickými stranami a politickými hnutími,
b) výnosy  kostelních  sbírek,  příjmy  za církevní úkony a příspěvky členů u
   registrovaných církví a náboženských společností,
c) příjmy  z  cenově  regulovaného  /18d/  nájemného  za byty, z nájemného za
   garáže a z úhrad za plnění poskytovaná s užíváním těchto bytů a garáží
    1. v   domech   ve  vlastnictví  a  spoluvlastnictví  bytových  družstev,
       zřízených  po roce 1958, na jejichž výstavbu byla poskytnuta finanční,
       úvěrová  a  jiná  pomoc podle zvláštních předpisů, /18e/ a v domech ve
       vlastnictví    a    spoluvlastnictví   lidových   bytových   družstev,
       označovaných  podle  dřívějších  předpisů jako lidová bytová družstva,
       /18f/
    2. plynoucí   z   pronájmu   bytů   a  garáží  společníkům,  členům  nebo
       zakladatelům  u poplatníků vzniklých za účelem, aby se stali vlastníky
       domů,
d) příjmy  z  provozu  malých  vodních  elektráren  do  výkonu 1 MW, větrných
   elektráren,  tepelných  čerpadel, solárních zařízení, zařízení na výrobu a
   energetické využití bioplynu a dřevoplynu, zařízení na jiné způsoby výroby
   elektřiny   nebo   tepla   z   biomasy,   zařízení  na  výrobu  biologicky
   degradovatelných   látek  stanovených  zvláštním  předpisem,  zařízení  na
   využití  geotermální  energie  (dále  jen  "zařízení"), a to v kalendářním
   roce,   v   němž  byly  poprvé  uvedeny  do  provozu,  a  v  bezprostředně
   následujících  pěti  letech.  Za  první  uvedení  do provozu se považují i
   případy,  kdy  zařízení byla rekonstruována, pokud příjmy z provozu těchto
   zařízení  nebyly  již  osvobozeny.  Doba  osvobození  se nepřerušuje ani v
   případě  odstávky  v  důsledku  technického zhodnocení (§ 33) nebo oprav a
   udržování.
e) příjmy státních fondů stanovené zvláštními předpisy, /19/
f) příjmy Fondu dětí a mládeže,
g) příjmy  z  loterií  a  jiných  podobných  her,  u  nichž  bylo  povolení k
   provozování vydáno podle § 4 odst. 2 zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a
   jiných podobných hrách, ve znění pozdějších předpisů,
h) příjmy plynoucí z odpisu závazků při vyrovnání provedeném podle zvláštního
   zákona, /19a/
ch) příjem mimo stojícího společníka plynoucí z vyrovnání na základě smlouvy o
   převodu  zisku nebo ovládací smlouvy snížený o částku podléhající zvláštní
   sazbě daně podle § 36 odst. 1 písm. b) bodu 5 a odst. 2 písm. a) bodu 11,
i) úrokové  příjmy  poplatníků  uvedených  v § 17 odst. 4, které jim plynou z
   dluhopisů  vydávaných  v  zahraničí poplatníky se sídlem v České republice
   nebo Českou republikou,
j) příjmy  Podpůrného  a  garančního  rolnického  a  lesnického fondu, a. s.,
   plynoucí z prodeje cenných papírů v majetku fondu,
k) podíly  na  zisku  tichého  společníka  z  účasti na podnikání, pokud jsou
   použity k doplnění vkladu sníženého o podíly na ztrátách do původní výše,
l) úrokové výnosy z hypotéčních zástavních listů, /4d/
m) příjmy  spořitelních  a  úvěrních družstev /18c/ z úroků a jiných výnosů z
   vkladů u bank,
n) příjmy  z  úroků  z  přeplatků  zaviněných  správcem daně /49/ a z úroků z
   přeplatků zaviněných orgánem správy sociálního zabezpečení, /50/
o) příjmy  Fondu  pojištění  vkladů,  Garančního  fondu  obchodníků s cennými
   papíry,  Zajišťovacího  fondu  družstevních  záložen a Zajišťovacího fondu
   podle § 22a zákona č. 280/1992 Sb., o resortních, oborových, podnikových a
   dalších zdravotních pojišťovnách, ve znění zákona č. 48/1997 Sb.,
p) výnosy  z operací s prostředky jaderného účtu na finančním trhu podle § 27
   odst.  1 písm. c) zákona č. 18/1997 Sb., o mírovém využití jaderné energie
   a ionizujícího záření (atomový zákon), ve znění zákona č. 83/1998 Sb.,
r) příjmy  plynoucí  z  pronájmu  nemovitostí,  které jsou součástí nadačního
   jmění  a  jsou  zapsány  v  nadačním rejstříku, příjmy plynoucí z pronájmu
   uměleckých  děl,  která  jsou  součástí  nadačního  jmění a jsou zapsána v
   nadačním  rejstříku,  úrokové  příjmy  a  jiné  výnosy  plynoucí z cenných
   papírů,  které  jsou  součástí  nadačního  jmění a jsou zapsány v nadačním
   rejstříku,  a příjmy z jejich prodeje, příjmy plynoucí z úroků z peněžních
   prostředků,  které  jsou  součástí  nadačního  jmění, za podmínky, že jsou
   uloženy  na  zvláštním účtu u banky nebo pobočky zahraniční banky působící
   na  území  České  republiky  a  číslo  tohoto  účtu  je zapsáno v nadačním
   rejstříku,  a  veškeré  výnosy  z  cenných  papírů,  které  jsou  součástí
   nadačního  jmění  a  které  jsou  smlouvou  o  správě cenných papírů podle
   zvláštního  zákona  /13a/  spravovány  k  tomu  oprávněnou  osobou,  a  za
   podmínky,  že  údaje  o  této  smlouvě  jsou zapsány v nadačním rejstříku,
   příjmy  plynoucí  z  autorských  a  patentových  práv, která jsou součástí
   nadačního  jmění  a  jsou  zapsána  v  nadačním  rejstříku;  osvobození se
   nevztahuje  na  příjmy,  které  byly nadací použity v rozporu se zvláštním
   zákonem,
s) příjmy Úřadu pro dohled nad družstevními záložnami,
t) příjmy  z  úroků  plynoucí  zdravotní  pojišťovně zřízené podle zvláštního
   právního  předpisu  /17e/  z  vkladů u bank, pokud jsou vložené prostředky
   získány ze zdrojů veřejného zdravotního pojištění,
u) příjmy  z pronájmu vlastních nemovitostí, úrokových příjmů z vkladů u bank
   a dividendových příjmů plynoucích odborovým organizacím, a to jen do výše,
   v  jaké  budou  ve  zdaňovacím  období  jejich  dosažení a 3 bezprostředně
   následujících  zdaňovacích  obdobích  prokazatelně použity k úhradě výdajů
   nezbytných k uskutečňování činností spočívajících v obhajobě hospodářských
   a  sociálních  zájmů  zaměstnanců  v  rozsahu  vymezeném zvláštním právním
   předpisem, /82/
v) příjmy  fondu  Energetického  regulačního  úřadu  z  příspěvku  na  úhradu
   prokazatelné  ztráty držitele licence plnícího povinnost dodávky nad rámec
   licence, /85/
w) příjmy  garančního fondu tvořeného z příspěvků pojistitelů a pojistného za
   hraniční pojištění podle zvláštního právního předpisu, /86/
x) úrokové příjmy Česko-německého fondu budoucnosti,
y) úrokové  příjmy  plynoucí  orgánu  státní  správy,  samosprávy  a subjektu
   pověřenému  Ministerstvem financí zabezpečováním realizace programů pomoci
   Evropských  společenství,  a  to  z  vkladu na vkladovém účtu zřízeném pro
   uložení prostředků poskytnutých České republice Evropskými společenstvími,
   a  dále úrokové příjmy plynoucí orgánu státní správy a samosprávy z vkladu
   na  vkladovém  účtu  zřízeném  pro  uložení  prostředků poskytnutých České
   republice  Světovou  bankou,  Evropskou  bankou  pro  obnovu  a  rozvoj  a
   Evropskou investiční bankou,
z) úrokové  příjmy  plynoucí  z  prostředků  veřejné  sbírky /14e/ pořádané k
   účelům vymezeným v § 15 odst. 8 a § 20 odst. 8,
za) příjmy České konsolidační agentur,
zb) příjmy Vinařského fondu stanovené zvláštním právním předpisem, /57a/
zc) příjmy  plynoucí  v souvislosti s výkonem dobrovolnické služby poskytované
   podle zvláštního právního předpisu, /4h/
zd)
x)ze) příjmy  plynoucí  ve  formě darů poskytnutých pro provoz zoologické
   zahrady, jejíž provozovatel je držitelem platné licence, /4i/
zf) příjmy z reklam umožněných prostřednictvím provozování zoologické zahrady,
   jejíž provozovatel je držitelem platné licence. /4i/

   (2)  Osvobození příjmů uvedených v odstavci 1 písm. d) se nepoužije, pokud
se poplatník tohoto osvobození vzdá oznámením správci daně, a to nejpozději ve
lhůtě  pro  podání  daňového  přiznání  za  zdaňovací období, v němž byly tyto
zdroje  a  zařízení  uvedeny  do  provozu;  osvobození  se  v uvedeném případě
nepoužije  ani  při  pronájmu  těchto zařízení nebo při převedení vlastnických
práv k těmto zdrojům a zařízením na dalšího vlastníka.







§ 20   Základ daně a položky snižující základ daně


   (7)  Poplatníci  vymezení  v  §  18  odst.  3  tohoto zákona, kteří nejsou
založeni  nebo  zřízeni  za účelem podnikání, mohou základ daně zjištěný podle
odstavce  1  snížený  podle § 34 dále snížit až o 30 %, maximálně však o 1 000
000  Kč,  použijí-li  takto  získané  prostředky  ke  krytí  nákladů  (výdajů)
souvisejících  s činnostmi, z nichž získané příjmy nejsou předmětem daně, a to
ve  3  bezprostředně  následujících  zdaňovacích  obdobích; přitom u veřejných
vysokých  škol pouze tehdy, použijí-li takto získané prostředky v následujícím
zdaňovacím  období  ke  krytí  nákladů vzdělávací, vědecké, výzkumné, vývojové
nebo  umělecké  činnosti. V případě, že 30 % snížení činí méně než 300 000 Kč,
lze odečíst částku ve výši 300 000 Kč, maximálně však do výše základu daně.



ze zákona 337/92 ve znění platném k 31.12.2003

§ 2  Základní zásady daňového řízení

   (7) Při  uplatňování daňových zákonů v daňovém řízení se bere v úvahu vždy
skutečný  obsah právního úkonu nebo jiné skutečnosti rozhodné pro stanovení či
vybrání daně, pokud je zastřený stavem formálně právním a liší se od něho.

jo

Smysl free.netu je úplně jinde. Propojení do internetu - není služba dodávaná
členům.

Princip sdružení - free.netu je místní síť, která je do Internetu propojená.

Takto to deklarujeme ve stanovách a interních řádech.

K5

To já samozřejmě vím, ale bude pro to mít "pochopení" i úředník na FÚ? Moc dobře víme, že si každý vykládá zákony "trochu jinak", tak proč se nezařídit tak, aby je nebylo možné použít proti zájmům Sdružení? A zájmem Sdružení je:
- odvádět na dani z příjmu 0 Kč ročně (=všechny prostředky investovat zpět do sítě)
- nestát se plátcem DPH

jo

Tím že se z členských příspěvků, které jsou osvobozeny od DPH stane
danitelný příjem jeden milion hravě přehoupneme a DPH bychom platit
museli. Toť můj výklad.

belgarat

K5, prestan spekulovat co by kdy by. Je zvlastni ze v dalsich obcanskych sdruzenich to funguje bez problemu - jenom my mame zda se zvlastni vyjimku.
To spis ukazuje na to, ze analyza kterou jsme udelali (?) nebo nam byla dodana je chybna. Ostatni maji take ucetni a danove poradce, vis ?

flashx

Pani profesionalove se dohaduji, nikdo tomu sice nerozumi ale hlavni
je jejich vlastni nazor.

Vážení existuje takové povoláni jako je daňoví poradce, než začnete
zastávat jakýkoliv názor tak nejdříve navštivte někoho kdo se živí
daňařinou a ne někoho kdo si mysli že daním rozumí po té tady něco řešte
idstvo jde stále kupředu, ale člověk se svými komunikačními vlastnostmi, silnými i slabými stránkami je pořád stejný.

Strazhce

Presne tak. Zeptal bych se aspon 3 ruznych danovych poradcu, nejlip tech, kteri se neznaji :)
Podle me je tam psano v 19/1, ze clenske prispevky jsou od dane osvobozeny, takze bychom meli docilit toho, aby jo byly osvobozeny a ne delat "maly zdanitelny prijem".
Takze navrh na usneseni Rady - poverit nekoho dotazem na danove poradce. Seznam danovych poradcu je dostupny na strankach komory danovych poradcu nebo pri nejhorsim ve zlatych strankach.