Připojování nových členů

Založil K5, Červenec 15, 2004, 04:50:53 ODPOLEDNE

« předchozí - další »

K5

Stop stav trvá už moc dlouho, nevyřízených žádostí o připojení je velké množství, lidé ztrácejí trpělivost..

Než se stane z žadatele o připojení nový člen Sdružení, musí absolvovat nějaký proces. Pojďme tento proces popsat a pokusme se najít způsob, jak ho pomoct lidem realizovat.

Pojďme se věnovat tomu, na co není nikdy čas: popsat o co jde, proč je to právě tak jak to je a napsat návod krok za krokem, jak postupovat.

Nečlen
1) "objeví" Internet za 350,- bez limitu objemu dat a času připojení
2) chce to mít taky, chce se stát zákazníkem
3) narazí na první problém: nebude zákazníkem, ale členem jakéhosi právního útvaru, kterému nerozumí a rozumnět nechce
4) narazí na další problém: musí se připojit vzduchem na něco, co nechápe (access point) a to s pomocí zařízení o kterém jakživ neslyšel a navíc si ho musí za nemalý peníz koupit a ještě lozit po střeše a montovat anténu
5) narazí na další problém: i když chce moc moc moc levný internet 24 hodin denně, Sdružení mu nedodá řešení na klíč. Do klína mu nic "samo" nespadne. Je po něm žádána agažovanost. Na to jako zákazník Telecomu není zvyklý. Je škován zjištěním, že pro to musí něco udělat sám.
6) Hledá mapu přípojných bodů a fotografie pořízené z těchto míst, aby zjistil, jestli vidí na svůj dům (do svého okna). Něco najít dá šílenou práci. Proč nejsou fotky a mapy na jednom místě?
7) překouse všechny "potíže", překoná přirozenou lenost se něco nového učit a smíří se s tím, že poleze na střechu. ALE v tuto chvíli Sdružení nemá lidi ani zařízení na to, aby k němu někdo přišel změřit signál a řekl mu, jestli se vůbec připojit může.
8) riskne to, že se obejde bez změření signálu. Uvolí se ke koupi hardware. Nikde nemůže najít doporučený hardware, návod, atd.
9) Nakonec přece jen dá něco dohromady a koupí to. ALE v tuto chvíli Sdružení nemá lidi na to, aby u něj montáž provedli. Rozhodne se namontovat si to sám. Je to nebetyčný problém, nemá krimplovací kleště, ani další vercajk pro "elektronika".
10) Povedlo se. Anténa je na střeše, kabel, přepěťová ochrana, pigtail, hw ap na půdě a z toho vede utp do pc doma. ALE hw ap je zapotřebí nakonfigurovat. Po telefonu je to šílené, ale dá se to, podle návodu v cizím jazyce je to pro někoho nepřekonatelný problém. Nakonec se povede a dojde k CONNECT TO ACCESS POINT.

V tomto okamžiku už stačí vyřídit jen administrativní záležitosti s přijetím nového člena Sdružení a nový člen může začít využívat Internet 24/7.

Čerstvý člen:
Překvapení: Internet občas nejde.
Překvapení: Internet jde někdy rychle, někdy pomaleji než modem.
Překvapení: se mi to rozbilo a Sdružení nemá zaměstnance, který by mi to přišel zadarmo opravit.
Překvapení: sdružení má webové stránky, příspěvky v emailové konferenci, v diskusním fóru, které je dobré občas číst.
---------------
Na co jsem zapoměl?

Waladir

Zkusím popsat jiný, trochu trvdší pohled. Souvisí to i s mým názorem na udržitelný provoz KlFree. Rada by měla ve spolupráci s technickými správci (kterých by mělo být víc na jeden IP) udržovat síť KlFree v provozu, koordinovat její rozvoj a vést evidenci.

Pokud chce být někdo připojen, byla by chyba mu všechno strkat až pod nos. Stojí to čas lidí, kteří by se měli věnovat jiným věcem. Ať Rada dá co nejvíc a nejpodrobnějších informací formou nějakých FAQ a o zbytek ať se postará ten, kdo chce být připojen.

Nemyslím tím to, aby si sám měřil signál, ale to, aby si za to odpovídal sám. Určitě není problém se např. na tomhle fóru na to čemu nerozumím přeptat, domluvit se s někým na změření signálu, nechat si doporučit HW, poprosit o pomoc s montáží antény apod. Nebojím se toho, že by se nenašel dostatek ochotných lidí, kteří mu pomohou. Osobně zatím ještě ani připojený nejsem a na Kladně nebydlím, ale až budu, rád někomu pomohu, pokud mi to čas dovolí.

Podle mě je to opravdu jediná možná cesta, která nebude "žrát" čas radě, zapojí do procesu víc lidí (ať žadatele, tak i ochotné KlFreeneťáky), kteří se taky něco nového přiučí a hlavně, to je právě tou podstatou sdružení.

Mimochodem ani já si nedokážu změřit signál, protože nemám HW a ten bych si nerad pořizoval dřív, než budu mít jistotu, že signál budu mít, nevyznám se v anténách a mám obě ruce levý. Ale já bych chtěl připojit, tak se budu muset snažit.

Waladir

Magus

No, mě přivedl na myšlenku jeden z postů na newsech od K5. Proč to nepojmout u některých členů jako práci ?
Člen sdružení, který se v tom vyzná si udělá živnosťák, dostane seznam žadatelů o připojení a za peníze všechny potřebné kroky udělá u těch uchazečů, kteří z různých důvodů nechtějí nebo nemůžou hledat informace a učit se nové věci nebo nemají známého, který jim to udělá zadarmo.
Vyvěsit třeba sazby a kontakt takto přivydělávajících si členů na www a žadatelé, kteří nechtějí na nic ani šáhnout, by volali jim.

Waladir

I o tom jsem uvažoval jako o možnosti. Ale to záleží na tom, jak se lidi dohodnout. Jen se bojím, že pokud si za to někdo nechá platit, mohlo by se stát, že to nikdo zadarmo nebude chtít dělat. Spíš bych spoléhal na solidaritu a zapálení pro věc.

Waladir

Magus

To si nemyslím. Když člověk projeví jakoukoli iniciativu a zeptá se nebo bude vidět, že si zjistil informace, jak píšeš výše, tak myslím, že se najde hodně lidí, kteří solidárně vypomůžou. Když ten člověk bude mít ochotu si o tom něco zjistit.
Jenomže potom jsou lidi, kteří si nic zjišťovat nechtějí nebo nemůžou a chtějí právě všechno až pod nos. Potom je tedy na zvážení, zda o ně kLfREE stojí (pokud ano, potom tedy viz to, co jsem navrhoval), nebo jestli pro ně nebude lepší Datinel (tedy v zásadě to, co jsi navrhoval ty - pokud do kLfREE, tak alespoň projevit snahu).

belgarat

Magus ma podle mne pravdu.
Uzivatel co chce "vsechno pod nos" bude platit at uz u Datinelu, Peretu nebo kdekoliv jinde, protoze vyjezd technika a jeho cas je vdy draha zalezitost.
Tedy pokud firma hodla alespon minimalne prosperovat a vyplacet mzdy podle pracovnich smluv.

Cili - kdo mate zivnostak... ;) ?

Strazhce

Nebo treba konkretneji: kdo mi pomuze pripojit se? :)

Belerby

Citace: "Strazhce"Nebo treba konkretneji: kdo mi pomuze pripojit se? :)
No klidne treba ja :) Co si pro to ochoten udelat ty ? Kdyztak se mi ozvy na email Belerby@seznam.cz , uvidime co se da delat.
Pij beer, at je meer *22*

JaMar

Zdravim,
mam jako nováček pár dotazů. Rád bych zjistil možné způsoby připojení z domova na inet. Wi-fi HW vlastním, ale neznám umístění AP v mé lokalitě (Kladno Rozdělov - severní část ul. Emila Zahrádky) pro zjištění síly signálu a možnosti připojení. Při testování se mi podařil chytit signál pouze z AP, které se hlásí pod názvem "1000" odněkud ze sídliště Sever. Bohůžel mam omezenou přímou viditelnost - pár budou v sídlišti a první (západní) Rozdělovský věžák. Byl bych vděčný za kontakt na osoby působící v lokalitě a informace o AP 1000.
Děkuji
JaMar

Radekb

to JaMar:

V Rozdělově vysílá, pokud vím, pouze AP Věžák. Anténa je na druhém věžáku 4 patra od shora. Ve Vašíčkově ulici jsem viděl, že má někdo nasměrovanou anténu pravděpodobně na AP Billa, ale ten je od Tebe 1,5 km, takže by byla potřeba pořádná anténa.

Radek

skudlik


JaMar

Re : skudlik a Radekb
díky za informace. Ještě mam otázku - jak je směrované AP na 2 věžáku resp. má pokrytí na západní konec Rozdělova? a jaký je název toho AP - abych věděl, co zkusit chytit. AP Billa je moc daleko a bez přímé viditelnosti :o(.

JaMar

Cvrcci

Většina AP od Klfree začínají v názvu klfree, takže věžák je klfree-vezak-sever, a pokud věžák vidíte (tu stranu k hlavní silnice, kde je anténa), tak byste ho měl chytat.

K5

Jihozápad Rozdělova pokrývá Banteng, věžák svítí pouze na sever a jih

Cvrcci

Citace: "K5"Jihozápad Rozdělova pokrývá Banteng, věžák svítí pouze na sever a jih
ale on je na severozápadu - v ulici co je hasičárna (podle adresy a popisu)